tstre

Direktlänk till inlägg 10 april 2015

PGC G2 del 21 - En tonårsberättelse

Av tstre - 10 april 2015 10:28



 

Denna del blir mer historieberättande ur Jessies perspektiv.  

 

 
Mamma fick erbjudande att åka på en gratissemester. Hon tackade ja och tog en taxi till ett spa.

Jag och Iwan var nu ensamma hemma. Först var vi rätt duktiga och gjorde läxor och lagade mat till oss själva. 
   
- Åh jag tänkte ta flingor men lagar du våfflor vill jag ju hellre ha det. Jag tar en dusch så länge... Sa jag.
- Gör det...! Nä, vänta Jessie, inte duschen här nere... Äsch hon märker väl, halvlog Iwan.

"Känns lite konstigt..."

"Va!? Vad är det här!?"

 
- IWAN!
 
- Förlåt Jessie. Försökte varna dig men du hörde inte, förklarade Iwan.
- Varna mig, inte tillräckligt mycket, muttrade jag tillbaka.
- Var tänkt till mamma men hon stack ju iväg så fort.

- Du kommer ångra alla dina "bus" en dag... muttrade jag och gick iväg. Våfflorna var goda iaf, la jag till och Iwan kunde inte låta bli att le.
 

Sen blev vi lite busigare och hade en såkallad tonårsfest.

 

Jag hade blivit på G med en tjej efter balen, Denise. Men visste inte riktigt om det var rätt. Jag tycker om Denise, hon är snäll. Men kärlekspartner... Vet inte det.


Jag gjorde det ända jag kom på för att vara helt säker. Jag lutade sig fram och kysste Denise.

 
Tystnad uppstod men Denise såg nöjd ut.
- Jag visste inte att du kände så sa hon och lutade sig fram igen.

- Nej, jag gör inte det heller.

- Va? Men hur... jag menar varför kysste du mig precis då? sa Denise förundrat.
- Jag ville testa... försökte jag förklara.
- Fyfan för dig. Utnyttja en sådär, gormade Denise.
 

- Försök förstå. Jag ville inte såra dig, tvärtom. Jag ville vara säker på om jag kände något för att inte få dig att tro något jag inte kunde hålla fast vid. Förstår du? försökte jag förklara.
- Jag antar det... Men jag tror jag ska gå nu. Sa Denise och jag såg hur sårad hon ändå blivit. "Inte vad jag menat att göra..."
 
Iwan däremot började prata med Arja och fick väldigt bra kontakt.

 
Så bra kontakt att kvällen slutade såhär.

Ja och där var festen slut. För mamma kom hem och skällade ut Iwan för allt han hållit på med senaste tiden. Jag antar att hon fick nog helt enkelt.
  
Iwan fick också nog. Han somnade på badrumsgolvet den kvällen.

PGC
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tstre - 12 april 2015 11:15

  Jessie lägger sig i snön och tänker skolan.    För idag är hennes och Iwan sista skoldag.   Ellie har ju flyttat in för att hjälpa till där hemma. Hon har knappt bott där eftersom Eddy tog med henne och hennes jämnåriga syskon och flyttade ut för ...

Av tstre - 11 april 2015 11:00

Snödagen var här och Spencer ordnade med ett presentparty för släkt och vänner. Här pratar Iwan med sin storebror Gabriel och utbyter kökshemligheter. Spencer har tagit sig tid att lära känna sin brorson Jamil (Tobys son) lite mer. Presenterna utb...

Av tstre - 27 mars 2015 18:30

        Detta gjorde Chase och Cathy HELT synkroniserat när Spencer fick värkar. Som en koreografi, hihi knas. ...

Av tstre - 26 mars 2015 20:00

* Caleb kysste Ella "I stundens hetta" men hon blev arg och tyckte han var skrämmande.* Spelet stängdes av när jag höll på att få Caleb och Ella kära så de har haft två riktiga första kyssar (om man räknar bort i stundens hetta)*  Caleb och Ella kyss...

Av tstre - 26 mars 2015 18:45

Jag är lite dum. Jag har gått runt och trott att min årsdag för bloggen är i MAJ men den har ju varit nu i MARS. *suck*Iaf, tänkte göra lite rolig fakta om mitt spel och min blogg.   ---------------------------------------------------------------...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards