tstre

Alla inlägg under januari 2013

Av tstre - 29 januari 2013 18:46

 
Jag blev så inspirerad och intresserad av PGC (Perfect Genetics Challenge) som man hört en hel del av och sett bilder på andras simsbloggar (kolla denna för mer info)å bestämde mig för att testa. Skapade en sim som fick namnet Jenna Fields. Hon har som ni ser en speciell röd färg på håret och turkosa ögon.
 
Jenna fick anmäla sig till en dejtingsida (försökte få henne att träffa en brandman först men det var aldrig någon på stationen). Jenna fick en hel del meddelande från både prinsar och grodor.
 
Nestor föll Jenna i smaken. Han såg bra ut och de verkade ha en hel del liknande egenskaper.

 
Ja, Jenna och Nestor gick ut på ett flertal dejter och kärlek uppstod.
 
De bestämde sig för att bli pojkvän och flickvän och snart så blev Jenna gravid.
 
Dagen innan Snöflingedagen ca 13:30 föddes lilla Caleb. Nu ska det bli spännande att se om han får de rätta generna (Jennas alltså) eller hur många barn som Jenna får ta och skaffa.



Let the game begin

Av tstre - 12 januari 2013 23:54


Nu när skolan börjat igen blir det lite/inget spelande på vardagar  framöver ska jag gissa på för hinner inte med det. Sen har jag gått och blivit sjuk. Hade feber, hosta och dunkade huvudvärk i går och mådde lite bättre idag men då försvann denna helg (får se hur det blir imorrn men kan inte lova något)

    Random bild

Av tstre - 6 januari 2013 13:15

                           

Av tstre - 5 januari 2013 23:05

Nu har jag suttit och knopat lite på bloggen. Gjort min första design, ganska enkel, inte jättefin kanske men som sagt aldrig gjort en innan (typ). Kände bara för en liten uppfräschning, så kommer förhoppningsvis mer välarbetade i framtiden, för var ett tag sen jag fick den andra gjord av en annan tjej.


Hoppas ni tyckte om den lite iaf :) Annars får någon annan gärna göra en till mig.




 

Av tstre - 4 januari 2013 10:00



Alla delar hittar du här 



Färgrollista
Hannah - Vinröd
Dave - Mörkblå

Charlie - Mörkgrön

 


 
Charlie har nu vuxit upp och blivit en tonåring och med det startar Generation 2. Han blir bara mer och mer lik sin far.

 

Direkt sätter Charlie igång med körkortsteorin och både Hannah och Dave turas om att börja övningsköra med honom.

 
Det är sommar i Sunset Valley och Charlie har sommarlov. Han fiskar gärna med Dave i dammen i parken.

 
Hannah har gått i pension efter nått högsta toppen i Vetenskapskarriären. Då blir det lite mer tid med familjen och bara ta det lugnt. Dave har känt sig lite små ensam och varit den som mest fått se efter Max (som även han vuxit upp)

 
Sommarfestivalen är i stan och den erbjuder massor med kul som att träna fotboll med vänner eller ensam, testa sina färdigheter i rullskridskobanan eller varför inte skaffa en kul ansiktsmålning eller sola i solariumet.
Men Charlie testar inte på så mycket sånt. Han nöjer sig med att ta en såkallad SnowCone och vara lite för sig själv.

 
Charlie spenderat faktiskt en hel del tid ensam på bl.a biblioteket för att öva upp kunskaperna inför hösten, när han inte gör saker med sina föräldrar. Han har inte så många vänner han hållit kontakt med och inga syskon har han ju heller. Snart börjar ju nya skolan och där kan han ju träffa nytt folk, men han trivs ensam med, han är lite av en ensamvarg.

 
Ja, snart är sommaren slut och Charlie ligger gärna på luftmadrassen ute på havet. Men inte helst på dagarna då det är fullt med folk, utan på kvällen. Då kan han flyta runt, lyssna på vågorna och tystaden och kolla på stjärnorna.


Av tstre - 3 januari 2013 20:47

I'm back!


Jag är med i SpaceSims  UTLOTTNING där man kan vinna valfritt hår/klädesplagg från Store. Kul va?


 

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards