tstre

Alla inlägg under december 2012

Av tstre - 16 december 2012 18:42

Hej.


Jag är ledsen för sämsta uppdateringen men har verkligen ingen blogglust just nu.

Har det väldigt stressigt just nu och vill mest bara ta det lugnt när jag är ledig. Orkar inte sätta igång sims och har ingen spellust.


Återkommer när det blir bättre.


 

Dave och Max

Av tstre - 3 december 2012 21:00




Saga
Benjamin
Miranda
Daniel


 




  Konfransier: - Och nu är det dags för vår sista artist i kväll. Välkommen upp Saga Markusson.


Jag gick upp på scenen och tog micken.

Saga:  - Julen närmar sig ju och ja, jag tänkte köra en lite fartig julsång som jag skrivit själv. Hoppas det är okej. "I rock at christmas" heter den.


 


Publiken hurrade och jag började. Här brukade jag uppträda nästan varje helg sedan jag var 14 år så de flesta vet vem jag är och ägaren känner jag bra. Jag älskar att komma hit och känna publikens kärlek.


 


När jag sjungit klart gick jag fram till min pojkvän Benjamin, eller Ben som han kallades.


- Var jag bra? Sa jag och skrattade.
Benjamin: - Som alltid, jättebra.


 

- Ska du med hem till mig?

- Nej... Jag måste, eh, fixa en sak.


 



Ben hade varit lite frånvarande i flera dagar nu och faktiskt så började jag bli lite orolig. Men jag log och sa att det var lugnt. Sedan åkte jag hem ensam.


 


- Vad bra! Sa Ben Ringer dig senare. Och så gav han mig en snabb kyss som jag inte alls var beredd på innan han stack ut.




  Hemma hade pappa fixat jättefint med middag och huset var fint med julpynt.

- Hej pappa. Det luktar jättegott. 

Daniel: - Hej gumman. Vad bra! Kom inte Ben med dig?
- Nej han skulle... fixa någonting.

- Jaha. Ja, du kan väl duka så äter vi om en stund.  
 

- Hej mamma.
Miranda: - Åh hej gumman.

- Jo, det är så att eftersom vi inte ska till mormor i år så tänkte vi att vi kanske kunde ha en julfest här hemma?

- Vadå på julafton?

- Ja, eller någon av dagarna då.

 

Jag suckade.

- Kom igen, var inte så negativ. Du får vara med och bestämma vad vi ska äta, vilka som ska komma och du kan få något nytt att ha på dig!

  Mamma fortsatte prata på och hon hade den där glöden i blicken som betydde att det skulle bli av till vilket pris som helt så jag bara nickade och sa:

- Visst, det blir jättebra...

- Fint gumman. Det kommer bli så kul! Och sen kan vi umgås resten av julen bara vi tre. Kom nu går vi och äter.




Av tstre - 3 december 2012 20:22

Förra året tänkte jag ju göra en adventshistoria men kom på det när det redan varit 2 st advent. Så nu kom jag på att jag kan göra en sådan historia i år istället. Kom fortfarande på det liite sent så hann inte klart tills igår som då var första advent. Så första delen publiceras idag istället, här på bloggen om ca 30 min men de andra delar ska är planerade att komma på rätt dag.

Det är en minihistoria i 4 delar som alltså ska komma varje advent.

Hoppas ni gillar idén!


 

En liten snabb bild jag slängde ihop på några minuter bara för att ha en "förbild"

Av tstre - 1 december 2012 16:28

 

 



 




 









 


 

    

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards