tstre

Alla inlägg under september 2012

Av tstre - 27 september 2012 11:30

Idag är min morfars begravning...   


Idag spelade jag på Familjen Strand (Nya tider). Spelet hackar jättemycket för det första -.- men sen blev det kaos.


 
Jag hade haft på brasan och glömde släcka den. Jag upptäckte detta och fick då Paul att gå upp för att släcka den. Men då började det brinna. ALLA (t.om. hunden ett tag) sprang dit SÅKLART (det gör simmarna alltid, SJUKT jobbigt!) Jag försökte få de att gå in i ett annat rum och försöka låsa dörren och vänta på brandkåren jag ringt.


 
Jag började undra varför det tog så lång tid för dem att komma. Men jaha då hade de "fastnat" bakom glassbilen typ en liiiiten bit ifrån själva huset och kom alltså därför inte till huset. Puckat.

Emilia började brinna och jag fick henne att hoppa in i duschen för att släcka sig själv (annars hade hon dött för mätaren var helt röd!!) Sen började skärmen bli svart och hålla på och sedan fick jag bluescreen. Tur att ingen dog iaf för när jag kommer tillbaka är det ju som innan branden. Då får jag ta och släcka brasan på EN GÅNG.


Så tips: Kom ihåg att om du tänder brasan - släck den när du går.

Av tstre - 20 september 2012 16:00

Hur påverkar The Sims 3 Övernaturligt min vanliga familj som jag spelar med och inte vill ha något övernaturligt i?

Jo, du kan välja att inga häxor, varulvar, vampyrer, älvor eller liknande finns med i staden när du spelar i den familjen. (Tänk dock på att kolla varje gång om det är avstängt/inte avstängt om du spelar på en familj emellan och aktiverar där och tvärtom). Tyvärr kan du inte stänga av zombiesarna men om du ställer in så att månen bara är nymåne t.ex så borde inga zombies komma till din tomt.


Med den senaste uppdateringen så kan du även stänga av att kändisar finns i staden och att din hushåll ska påverkas av kändisskapet  (de simmar som redan fått stjärnor behåller dem men de utan behöver inte bli kändis så fort de pratar med en kändis nu)
Du kan även välja att minnen inte poppar upp så fort din sim upplever något nytt. Dock så dyker smilisen upp överhuvudet men du får inte veta vad som hänt då.


 

Av tstre - 19 september 2012 20:15

I The sims 3 Övernaturligt får vi möta 4 nya varelser: Häxor, Varulvar, Älvor och Zombies. Om du har Kvällsnöjen har du ju redan träffat på Vampyrerna men om du inte har träffat på dem innan så får du nu med Vampyrer i Övernaturligt!

Två andra varelser du kan skapa i CAS (Create a sim) är Spöken och Andar (Andar ingår nog bara om du har The Sims 3 I Rampljuset)


 


SNABBINFO


Nya egenskaper: Grubblande, Nattuggla, Ordentlig, Samlare, Övernaturligt fan, Övernaturlig skeptiker
Nya färdigheter: Alkemi

Nya livslångamål: Alkemimästare, Flockens ledare, Grönare trädgårdar, Kändismedium, Magisk makeover, Mysticismens mästare, Mystisk helare, Omvända staden, Zombiemästare.
Nya karriärer: Spådomskarriär. (+ Alkemi, om du har Drömjobb. Då regerstrerar du dig som egen företagare inom Alkemi)
Nya musikstil: Mörka vågor

Nya maträtter: Potatis och tryffelkaka, KarlJohan risotto, Eldig tofu, Vegetarisk chili, Eldiga räkor, Chli con Carne. Ceviche, Aloo masala-curry, Svampomelett, (Sötstark soppa, Fläskrisotto tror jag också är nya)
Nya ingredienser: Tryffel, Spökchili, KarlJohan svamp, Honung, Champinjoner.
Nya dödssätt: Omvandlad, Spökförbannelse, Gelebönedöd.


Jag kommer skriva mer om många av dessa (och om mycket mer). Detta är bara en snabb liten infoguide. Hinner inte spela så mycket! :/



Av tstre - 15 september 2012 15:14


  Alla delar hittar du här



Färgrollista

Hannah - Vinröd
Dave - Mörkblå
Charlie - Mörkgrön

 

 


    
Den natten somnade ingen förän runt 3. Alla var rätt skakade. Hannah var som tur ledig två dagar fram över och Dave kunde sova hur länge som helst.

 
Charlie däremot hade skola och skolbussen kom kl. 8 varje morgon. Charlie hade försovit sig denna morgon och det hade blivit väldigt stressigt. Utmattad satt han på bussen till skolan och hela dagen blev väldigt seg och jobbig.

 
När han kom hem kände han sig väldigt yr helt plötsligt.

Dave: - Är du okej?
Charlie: - Jag är yr...
Du kanske ska lägga dig och vila en stund?

 
Sagt och gjort la sig Charlie på soffan och bums så slummrade han till.

 
Hannah började med maten, idag blev det hamburgare. Charlie skulle bli så glad.

 
Hannah: - Hej gubben, hur var det i skolan idag?

Charlie: - Sådär, jag var väldigt trött..
Hannah: - Jag förstår det, det blev inte mycket sömn. Hoppas du inte blev för rädd av inbrottet.

Charlie: - Nej, det fick mig faktiskt att tänka på en sak. Jag vill bli polis!

 
Dave: - Polis? Jaha. Då blev det motsatt effekt än vi trodde. Inte rädd för inbrottet utan imponerad av polis, haha.

Hannah: - Tänka sig. Det är ett väldigt farligt yrke men viktigt för samhället. En fin dröm, gubben.

 

Dave: - Det är bra att du gör dina läxor. Mycket hjärna krävs för att bli polis.

Charlie: - Jag hoppas mer på att växa upp och bli jättesmart. Plugga är tråkigt...

Dave: - Haha jo kanske det men det kommer vara värt det när du blir stor. Lita på mig.

 

De alla gick och la sig tidigt för att "sova igen" de förlorade timmarna förra natten.

 
Men helt plötsligt på natten kände sig Charlie illamående. Han sprang upp på toan och var tvungen att kräkas.

Av tstre - 11 september 2012 22:31


Ikväll kände jag att det var en bra dag att logga in på bloggen och det var nog meningen kollade vad jag fått. Bara att veta att folk uppskattar vad man gör är otroligt kul. Detta inlägg är inte så relaterat till The Sims men inlägg kommer att komma.


Först vill jag bara berätta att jag var i ett konstigt stadie här i livet och så dog min morfar. Det var väntat men känns ändå konstigt. Man lär sig aldrig riktigt hantera döden även om den finns överallt.


Det var därför jag skrev det förra inlägget för jag visste att jag inte skulle orka med eller ha tid att spela och blogga. Men mycket har hänt sedan dess och livet har gjort att jag inte hunnit spela och så. Men nu har jag fått The Sims 3 Övernaturligt och spelat med det några dagar då och då. Har tänkt länge, redan innan jag fick det, att jag ska göra temainlägg och skriva om Övernaturligt och sen Årstider när det kommer! Något ni önskar kommentera gärna annars är det bara att vänta och se vad som dyker upp :)


Nu har jag gått och blivit förskyld också men då får jag tid att spela lite iaf.


Ni som skriver, läser och gillar är bara bäst.


 

En vampyr som spelar piano på natten.

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards