tstre

Alla inlägg under augusti 2012

Av tstre - 27 augusti 2012 15:11

Hej!


Jag måste bara varna för att jag vet inte hur uppdateringen kommer vara framöver ett tag. En personlig sorgsen sak hr hänt och huvudet är inte riktigt klart. Jag kommer återkomma men snälla fortsätt kolla in och läsa. Det är bara så svårt att veta vad man har för ork varje dag.


 

Av tstre - 25 augusti 2012 10:00

 

I DAG ÄR DET MIN FÖDELSEDAG
  



 

Av tstre - 24 augusti 2012 12:00

Att ha ett pyjamasparty kan vara ett jättebra sätt för dina simmar att bli lite bättre kompis med de som går i deras skola eller som de bara träffat någon gång. Eller så bjuder du in dina bästa kompisar för en helkväll av skoj.


De som kan fixa ett pyjamasparty är tonåringar och barn.


 
Du klickar bara på telefonen i din sims katalog och väljer Ordna party. Sedan väljer du under vad för party att det ska vara ett pyjamasparty. Det finns bara ett klädaltenativ - Pyjamas!


Du väljer vilken tid partyt ska vara som vanligt och sen är det bara att förbereda:


* Mat 
* Musik

* Plats att lägga ut sovsäckarna


 

När gästerna har kommit är det bara att dra igång, kuddkrig är alltid kul. Prata, dansa, skämta och ät med dina gäster och ha bara kul. 

 

Att förbereda mat är bra för gästerna kanske blir hungriga. Men det måste inte betyda att du måste laga maten själv. Beställ hem en pizza för 30 § och låt gästerna njuta av den flottiga goda maten.

 
När det börjat bli kväll och ni pratat, ätit och kanske dansat kan din sim utnyttja mörkret och berätta en spökhistoria för att skrämma sina vänner. Det är både läskigt och passande för ett pyjamasparty. Sleep tight, kids.

 

 
När kvällen lider mot sitt slut är det dags att sova. Då drar alla ut sina sovsäckar och sover där det finns plats. Du behöver inte lägga fram sovsäckar till alla gästerna utan de har sina egna, men se till att du köpt din egen sovsäck ur köpläget --> sängar. (De flestas sovsäckar är blå men du kan fixa och styla din egen sovsäck så den har ett häftigt mönster eller varför inte en cool färg som sticker ut)

Om du har ett rum med mycket plats kanske alla lägger sig i samma rum annars kan de bli att vissa sover i köket, andra i vardagsrummet eller kanske t.om på toaletten! 



OBS: Det går endast att ordna pyjamasparty när föräldrarna är hemma (dvs inte på gratissemester eller liknande) men det betyder inte att föräldrarna måste vara i huset. Barnen kanske borde ha en förälder som kan laga maten och berätta spökhistorier när det blir mörkt men tonåringar kanske hellre berättar historierna själva och beställer pizza. Skicka ut dina vuxna på en kväll på stan. Kanske bio eller bara gå till parken eller så kan de ju också vara hemma.


TIPS

 

* Det kan vara lite svårt att få alla att ha kul om man har många gäster. Berätta spökhistorier KAN få alla att samlas men det är inte säkert. Att ha igång steron och försöka umgås med alla kan vara ett bra sätt att iaf se till att de har det bra och har kul även om det kanske inte blir Årets Party.

Du kan även bjuda in bara ett fåtal bästa kompisar t.ex och ha ett kul kväll bara ni. 

* Ha festen på fredagen eller lördagen, då behöver inte kompisarna gå hem så tidigt för att det är skola nästa dag.

Av tstre - 19 augusti 2012 13:00

 

 

 

 

 

Vilket expansionpaket längtar du mest till? Vad är det just du längtar du mest till? 

 

 

 

Av tstre - 18 augusti 2012 11:30



Alla delar hittar du här

 

Färgrollista

Hannah - Vinröd
Dave - Mörkblå
Charlie - Mörkgrön



 
 


 


 


Tiden gick hos Gibsonfamiljen. Hannah, Dave och Charlie firade alla födelsedag med bara dagars mellanrum.


 
Charlie har ju nu blivit ett barn och ska börja skolan. Det är hans första dag och han sitter på skolbussen och är väldigt nervös. Han bor längst bort av alla i skolan så han blir hämtad först. Minuterna känns som år och tillslut kommer han äntligen fram till skolan.

 

Fast då vet han inte varför han har så bråttom av. Det var ju detta han var så rädd för. Han stannar upp på toppen av trappan. Han vet inte så mycket om hur det egentligen kommer vara men han känner ingen i sin egen ålder utan har bara umgåtts med sin barnvakt några få gånger och sina föräldrar som han är bästa vänner med. Han vill ju hellre vara hemma med dem.

 

Hannah fortsätter på sitt arbete trots att hon har rätt att gå i pension. Hon tycker mycket om sina kollegor och känner att hon har mer att ge och borde avsluta på ett bra sätt. Hon vill jobba till toppen, vilket hon bara har en liten bit kvar, och sen gå i pension.

 
Dave därimot. Han har bestämt sig för att bli egen företagare och går till Stadshuset för att signera papper så det blir officiellt. Nu när Charlie blivit större och inte behöver barnvakt vill Dave starta något nytt och eget. Han har alltid haft en passion för att fiska så det får det bli. Den inkomsten han får för det är kanske inte så stor men det kombinerar en hobby, en sysselsättning och ett jobb och fria arbetstider så Dave är nöjd.

 
Efter alla papper är påskrivna åker Dave till en av de fina fiskeplasterna i Sunset Valley. Han har tagit med sig Hannahs fina grödor som bete och är förberedd. Här kan han vara hur länge som helst.

 

Väl hemma har både Charlie och Hannah kommit hem och Hannah börjar med maten. Charlie gör sina läxor som de fick redan första dagen i skolan. Men den var inte så svår, de skulle skriva en kort uppsats om sig själv.

 

Dave kommer hem precis lagom till maten är klar och de kan äta.

Dave: - Perfekt, älskling. Vad snällt att du kunde laga maten idag. Blev lite senare än jag trott. Tiden stod stilla vid sjön men inte verkligheten haha.

Hannah: - Ingen fara, då kunde jag prova på mitt nya recept också.

     
Charlie: - Mamma, jag trodde du sa att vi vi skulle äta Fish and Chips. Det är ju ingen fisk i det här!

Hannah: - Vegetariska Fish and Chips sa jag att vi skulle äta.

Charlie: - Varför kallar man det då Fish and Chips? Och inte... Grönsaksröra och chips. Plus att det inte är chips, det är pommes frites.

Dave: - Din mamma vill ta vara på sina fina grönsaker så därför blir det Vegetariska Fish and Chips. Och chips är ordet för pommes frites i England.

Hannah: - Ja, och dessutom tror jag det är bra för oss att få i oss lite vegetariska altenativ också.

 

På kvällen läser Hannah en saga för Charlie och låter honom sova kvar i hennes och Daves säng. Hon kan ta Charlies säng för en natt.

 

De somnar alla gott. Men så hör Hannah några konstiga ljud utifrån. Det visar sig vara en inbrottstjuv!

 

Men som tur är skaffade Hannah ett larm till huset så fort hon fick råd efter det senaste inbrottet då hon var nyinflyttad.

 
Polisen dyker upp fort på platsen och då vågar sig de alla ut. Det utbryter slagsmål och tjuven gör allt för att vinna och då fly.

 
Polisen vinner fighten och kan gripa tjuven. Som tur var blev inget stulet och Hannah, Dave och Charlie kan gå och lägga sig igen. Lite omskadade men oskadda.

Av tstre - 16 augusti 2012 23:30

Åker till landet imorgon. Har tidsinställt några inlägg här men det är bara över helgen så.


Förhandsbokade Övernaturligt idag! Bestämde mig för att jag vill prova och vill ha limited edition så jag får PeaShootern :D haha


Sen så längtar jag GALET mycket tills Årstider kommer ut. 



Av tstre - 16 augusti 2012 14:00

 
Häromdagen spelade jag med en familj och så pratade min tonårssim med en annan sim. Jag sa åt henne att åka hem och spelade vidare med simmarna som var hemma i huset. Sen tyckte jag att det tog ett tag för henne att komma hem så jag kollade vad som hänt och såg att hon svimmat! Jaha, vad hände!? tänkte jag. Då såg jag att hon svimmat av en tråkig konversation. Haha simmar är så knäppa ibland.

Av tstre - 15 augusti 2012 13:12



Här kommer lite spelbilder från familjen jag spelat en del med de senaste dagarna.

 


 


 


 


 


 


Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards