tstre

Alla inlägg under juni 2012

Av tstre - 29 juni 2012 15:42

Om en halvtimme sitter jag på bussen till stan för att ta tåget till landet. Hade helst velat förbereda lite inlägg att tidsinställa men hann inte riktigt så ska försöka blogga när jag är på landet. Fast det är bara över helgen så isånnafall är jag tillbaka nästa vecka så jättepanik är det ju inte :D


 

Av tstre - 28 juni 2012 14:15


Alla delar hittar du här

Färgrollista

Hannah - Vinröd

Dave - Mörkblå


 



  
De nya livet som småbarnsförälder har börjat med buller och bång. Dave och Hannah får turas om vem som tar hand om lilla Charlie, som de bestämt att han ska heta, när han vaknar då och då under dygnet. Idag tar Dave första morgonpasset.


Dave: - God morgon, gubben. Är du hungrig va?

Charlie slurpar glupskt i sig och efter lite gosande och lekande läggs han tillbaka i sin spjälsäng.

 
Men självklart vill Hannah också gosa med sin lilla pojke när hon kommer upp. Hon har gått upp väldigt sent idag för hon sov igen mååånga missade timmar av sömn. Nu är hon utvilad och sugen på att träna.

 

Hannah: - Du får ta och vara hemma med pappa idag så kommer jag senare ikväll.

 
Hannah börjar med lite konditionsträning framför stereon.

 
Innan hon går över till lite styrketräning.

 
Sen tar hon några längder i poolen.

 
Innan hon bestämmer sig för att jogga hemåt. Det blev många timmars träning och nu är hon ganska trött.

 
Hannah tar en dusch men en väldigt snabb bara för att få bort stanken och smutsen från kropp och hår.

 
Dave är på en bartenderkurs några timmar nu på kvällen så Hannah fixar mat till sig och till Charlie och sedan går de ut på en promenad.

 
En ganska lång kvällspromenad i solnedgången tills Charlie tillslut somnar.


Av tstre - 26 juni 2012 14:11

 

Frisyr: I Rampljuset

Topp: Store

Byxor: Grundspelet

Skor: Kvällsnöjen


 

Frisyr: I rampljuset

Klänning: Store

Skor: Grundspelet

Armband: I rampljuset


 
Frisyr: Store

Tröja: Sovrum&Badrum

Shorts: Sovrum&Badrum

Tofflor: Grundspelet


 

Frisyr: Store

Tröja: Leva Livet

Byxor: Grundspelet

Skor: Grundspelet


 

Frisyr: I Rampljuset

Överdel: Sovrum&Badrum

Underdel: Grundspelet

Solglasögon: Kvällsnöjen

Av tstre - 24 juni 2012 14:45

Har firat midsommar på landet så därför blev det ingen uppdatering. Hade med mig datorn men satt faktiskt aldrig vid den och var ute på internet, jag kollade bara på avsnitt från The Vampire Diaries    och Suburgatory när jag skulle sova eller tog det lugnt.


Hoppas ni hade en bra midsommar!


 


Sommriga kläder från familjen jag spelade senast med

Av tstre - 24 juni 2012 00:26




Ni anar inte hur mycket sånt här betyder. Tack, jag blir så glad och peppad att fortsätta. Puss på dig! :)

Av tstre - 21 juni 2012 12:00





Det är mycket man kan göra med bara färger, mönster och nyanser för ett rum. Här är tre sovrum som har samma möbler och samma tapeter fast omgjorda till tre olika stilar.



Lantligt
 
Romantiskt
 
Rockigt/Goth-igt

   
Man kan också lägga till lite blommor för att rummet ska bli mer i sin stil.

Av tstre - 19 juni 2012 16:45

Alla delar hittar du här


Färgrollista

Hannah - Vinröd

Dave - Mörkblå


       



Några månader har gått och Hannahs mage bara växer och växer.

Hannah: - Åh, jag är så förväntansfull över detta lilla barn. Och nervös!

Dave: - Det kommer bli bra. Vid det här stadiet kan läkaren väl se om det är en kille eller tjej?
Hannah: - Ja, men jag vill inte veta! Jag vill bli överraskad!

Dave: - Okej, jag kan också tänka mig att vänta.

Dave: - Bara han eller hon är frisk. Fast jag kanske smiter iväg och frågar när du är på toa på nästa tid hos läkaren...

Hannah: - Dave!

Dave: - Haha jag skojar bara med dig. Vi får se om några månader helt enkelt.

   
Tiden rullar på. Hannah vilar, läser och ,såklart, tar hand om sina fina växter.


Hon har en del problem som är vanliga hos gravida, det vill säga att hon kan inte äta allt och mår lätt illa. Sallad går bra nästan varje gång men det kan hon inte äta jämt, hon måste få i sig extra mycket näring nu.

   
En annan sak hennes kropp får behov av i vissa perioder är glass. Helst kolaglass. 

Dave har fått jobba extrapass på den lokala baren för att få in lite extra pengar men de har ingen större brist. De kommer klara sig bra trots de nya avgifterna som kommer med en ny familjemedlem.


Hannah småstädade lite i badrummet som var en enda röra. Hon kände sig ovanligt otålig och kände att något var på gång.

Och visst var det så. För plötsligt fick hon värkar och hon visste att det var dags. Väntan var över och Hannah skulle till sjukhuset för att föda.    

Eftersom Dave inte var hemma så fick Hannah ta en taxi ensam till sjukhuset.

Men sjukhuset ringde Dave och han kom så fort han kunde.  

Ett antal timmar senare kommer både Hannah och Dave ut med en liten nyfödd pojke.

Av tstre - 17 juni 2012 23:43

Hej! Tänkte att jag skulle fixat en ny del av Legacy Gibson i går men sov rätt länge på dagen och sen var jag upptagen med att hjälpa mamma städa och sen var jag ute på kvällen. Idag har varit en riktig seg dag så tänkte försöka spela lite sims imorgon.


   

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards