tstre

Alla inlägg under december 2011

Av tstre - 29 december 2011 20:00

Kolla hur du läser historierna här 


Paul - Grön

Isabelle - Ljusrosa

Emilia - Mörkblå

Melissa - Violett

Kevin -Turkos
Övriga - Grå 


Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4, Del 5Del 6Del 7Del 8Del 9Del 10 1/2Del 10 2/2Del 11Del 12Del 13 1/2Del 13 2/2, Del 14, Del 15


 


Melissa: "Jag hoppas att tjejerna blir glada nu. Både jag och Paul tror ju det men man vet aldrig. De kanske inser hur mycket ansvar det innebär. Aja, det återstår att se..."
 
- Hej Isabelle, jag har en överraskning.

Isabelle som är helt absorberad av tv:n svarar bara lite halvt koncentrerad: - Jaha vad roligt...
- Sluta kolla på tv:n nu och kom och kolla! Haha
- Vadå vad är det för något?
- Kom bara!
- Nämen! En liten hundvalp!  
- Hej sötnos...
Emilia: - Vad piper Issa om där borta?
- Hon är väl glad över hunden jag köpte.   
- Har du köpt en hund?!
- Ja, vi har pratat om det ett litet tag nu jag och Paul.  
- Åh vad kul! Jag måste se... den? Vad är det för kön?
- En hane.  
- Hej gulle.
- Är du en liten tuffing va?
Efter en stunds lek har valpen gått och sovit och tjejerna kopplar av i soffan en stund.

- Glöm inte bort att jag har kampanjfest ikväll.
- Nejdå. Du har fullt upp du med fester hit och dit va?
- Ja, ledsen att det blev så tight mellan födelsedagarna och denna. Men det är väldigt bra för jobbet att jag anordnar denna fest. Och kom ihåg, den börjar kl 19.Jag har tvättat och strykigt era kläder. De ligger på sängen. 
- Tack Melissa!
- Vart är er pappa?
- Han var tvungen att åka till jobbet. Någon nödsituation, som vanligt.   
- Men oroa dig inte. Han ser nog till att han absolut hinner hem till festen.
- Ja, det tror jag säkert att han gör.   
"Jag börjar bli orolig för Paul. Han jobbar väldigt mycket och har dessutom ofta jouren. Han börjar se väldigt stressad ut..."
- Jag fortsätter att städa övervåningen. Emilia, du skulle väl iväg och jobba på stadskontoret idag? Så Isabelle kan du ta lite ansvar för Kevin?
- Absolut! Säg till om du behöver hjälp med något annat med. 
- Jag ska vara där om 10 min. Så ja, jag borde nog åka nu. 
- Minst sagt. Du är sådan tidsoptismist!
- Jaja, ses ikväll syrran. 
Några timmar senare...

- Hej och hå! Vad tycker du om lilla hunden då Kevin?
- Ja tytte om hunen. Den e thin.
- Haha ja. Vi måste komma på något bra namn också.
- Men först borde vi ta och byta om så vi hinner klart tills klockan 7. 
"Pjuu det gick ju bra men mycket papperssortering blev det!" 
- Där är du ju! 
- Hej älskling, förlåt att jag är lite sen.
- Nej det gör inget. Men skynda dig lite att byta om för gästerna kommer om en halvtimme.
Och så kom gästerna. Alla dansade, åt och pratade.
- Hej Buddy, har du kul?
- Ja, absolut! Inget slår Melissas fester. Pauls goda mat och trevligt folk. Men det börjar bli sent så jag ska nog dra men hemåt. Alltid trevligt att träffa dig Isabelle och hälsa din syster.
- Det ska jag göra.Tack för du kom. Hej då. 
- Hej då. 
- Kom nu lillebror.
- Wääh ne... ja vill leka!-  
- Festen är slut och du är trött. Du får leka vidare imorgon.

Av tstre - 27 december 2011 22:31

Rösta gärna i nya omröstningen


Idag var jag inne i stan och kollade mellandagsrean. Köpte två klänningar, en hårspray och ett par skor. Men ena klänningen vill jag byta storlek på (samma sak med ett par byxor som jag köpte igår)


Iaf över till sims. Inte varit så aktiv, ber om ursäkt för det. 

Minihistorian skjuts upp till lite senare. Men ett nytt avsnitt av Nya tider är påväg!


 

Av tstre - 24 december 2011 09:00



Julen är här! Det firar vi med lite julmysbilder hos Familjen Rudolphs.


God jul på er alla!   

        

REA

Av tstre - 15 december 2011 14:34

Det är lite små rea här och där i thesims3s store! Några frisyrer och kläder mm.


Jag återkommer med roligare saker senare :)




Gammal bild på Jason och June Caseys bröllop (med Alyssa i magen)  

Av tstre - 12 december 2011 19:12



Svar: Jag är ledsen, jag har tagit bort nästan alla mina nedladdningar från spelet och kommer inte ihåg vart jag laddade ner den tröjan...  

Av tstre - 6 december 2011 18:20

Förlåt, förlåt! Jag vet att jag sa att första delen av mini-historien skulle komma i söndags (inte för jag vet om någon bryr sig) men jag hann inte spela så långt på den som jag trodde och är ett tag kvar innan jag kan börja med den. 


Jag ska spela lite nu, men sen har jag en del skolarbete och rep inför luciatåg mm.


      

Av tstre - 3 december 2011 17:00

Jag tänkte göra en liten miniserie. Den kommer vara i 4 delar och komma varje advent, alltså varje söndag. Jag har missat en advent (kom på detta idag) så en del kommer någon annan dag (alltså inte en söndag då).


Har spelat heeeela dagen och gjort i ordning så snart kan jag börja spela "på riktigt" och göra delar.


Jag börjar bli frisk nu, har varit sjuk i över en vecka och är nu mest hostig och lite snuvig men känns som det snart är över helt.


Finns lite gratisprylar och gåvor på thesims3.com och nu är det ju snart jul så jag har fixat lite julsaker från store, mysmys :) Check it out 



Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards