tstre

Alla inlägg under juni 2011

Av tstre - 30 juni 2011 18:53

Här kommer mitt bidrag till Simstips tävling. Kolla in tävlingen HÄR och även hennes blogg!


Vardagskläder 


  Finkläder
 

 Träningskläder

  Sovkläder 


  Badkläder 

  Närmare bild



INFO: Sara León är född 18 april (Vädurens tecken) och uppvuxen i Brigdeport med sina kända föräldrar. Hon är van att gå på fina fester och evenemang.

Sara är karismatisk, konstnärlig och prydlig. Hon älskar naturen och är även ganska snobbig. Hon gillar färgen violett och äter helst grillad lax. Hela hennes uppväxt har hon lyssnat på Fransk musik och det är fortfarande hennes favorit.

Saras högsta önskan är att bli en känd modeförebild, ett modefenomen.

Av tstre - 27 juni 2011 22:45


Hur du läser Partyprinsessan ser du HÄR



Info: Hailey Williams är nyinflyttad till Bridgeport efter att ha flyttat runt en del bla Sunset Valley och Riverview. Hon älskar att flörta och lever ett speciellt festa, dricka, relationer utan känslor. Hon har inte alltid haft det så lätt men nu är hon här redo att ta världen med storm...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hailey - Turkosblå
Ace - Mörkgrön
Ebenezer - Ljust trä
Marina - Djup Rosa 
Övriga - Grå 

 



   

Hailey Williams, det är jag det och det är ett namn som är här för att stanna. Jag hoppas det finns många SNYGGA killar här i stan som jag kan förföra för det är ju trots allt Bridgeport, inget jäkla Riverview eller solskenspojkar.


 
Min lägenhet behöver möbleras lite granna...
 

 
- Sådär ja.


 

Jaha, så det här är mina nya stad. Bäst att ge sig ut och hitta de bästa barerna med de bästa festerna, drinkarna och killarna!


 

Ganska dött men en festprisse som jag kan göra det bästa åt situationen.


 

DANSA PÅ BÄNKEN!


Bartender: - Gå ner därifrån!
Hailey: - Jaja... Tråkmåns


 

Ooh han var rätt söt...


- Hej jag är Hailey.

- Ebenezer. Är du ny här?
- Japp. Ny, fräsch och redo för äventyr. Vill du ha en drink?
- Visst 


 

Mmm, god. Men jag är rädd att jag måste gå.

Snyltare!


 

Men det finns ju fler här... Han till exempel.


 

De dansade och dansade.


 

Han är ju faktiskt riktigt söt, olalalaa


 

Efter han gick tog Hailey en drink istället.


 

- Två till av den där Körbärscasanova.


   

- Och släng dit några kryddiga vingar också!


 

- Hej jag är Hailey! Jag är ny här och jag måste bara säga att jag gillar din klädstil.
- Tack tjejen. Jag är Marina. 


 

HubbaHubba! Vem är den där killen? Ser snäll ut och ganska mesig, ett lätt byte. Bäst att presentera sig.


- Hej gullet, jag är Hailey. Vem är du då?
- Jag heter Ace. Trevligt att träffas. Du är ny va? 


 

De pratade en stund.


Hailey: - Är du upptagen? Ingen pojkvän eller flickvän va?

- Nej


 

- Bra. Här är mitt nr. Jag måste gå men ring mig!

- Okej. Hej då Hailey... Hon var riktigt snygg!


 

Hailey begav sig hemåt.



En utekväll och redan tre potentiella ragg. Visst har jag inte allas nummer men det är lätt att få tag på dem, staden är inte SÅ stor.



Av tstre - 27 juni 2011 22:37



Bild + bildtext  


Tankar: Karaktärsfärg + Kursivstil ex. Ingen vet någonting än
Tal: - + Karaktärsfärg  ex. - Hej, vem är du?
Berättartext: Svart vanlig text ex. Hon gick hemåt


OBS! Lägg märke till att färger försvinner och kommer nya hela tiden i historierna.

Av tstre - 27 juni 2011 12:06

Hej! Såg precis att jag har ju faktiskt lagt upp en presentation om min "Partyprinsessa" som jag tänkte göra en serie om. Nu är frågan till er:


Ska jag göra en serie om Partyprinsessan eller om Amy Casey och hennes liv efter hon växt upp (Ni vet äldsta tjejen från från Familjen Casey) ? Kommentera gärna vad ni tycker :)

Av tstre - 25 juni 2011 13:31

Hej! Kul att en hel del har hittat hit och kommenterar! Jag blir så glad :)

Just nu är jag på landet så kan svårt med en ny del men får se och så kommer jag hem om några dagar så då blir det lättare :)

Funderar också på att starta en ny serie, några förslag? :D 

Av tstre - 22 juni 2011 23:37

Jag publicerade precis tredje delen av "Nya tider". Kommentera gärna vad ni tycker och överhuvudtaget :) 

Av tstre - 22 juni 2011 20:02


Kolla hur du läser historierna HÄR 


Paul - Grön
Isabelle - Rosa
Emilia - Mörkblå
Zo - Orange
Övriga - Grå, Limegrön, Laxrosa


Tidigare delar: Del 1, Del 2


 

 
- Hej gumman! Hur var det i skolan?


 
- Det var bra men jag fick reda på att imorgon ska vi ha skolfoto!
- Är du nervös för det?
- Jag är inte lika fåfäng som Isabelle men jag vet faktiskt inte vad jag ska ha på mig...
- Ta bara din finklänning från nyår. Du kommer bli jättefin gumman.
- Tack pappa. Jag går och gör mina läxor i badrummet, det är lättare att koncentrera sig där.


 
"Om A är dubbelt så långt som B, C är hälften av D och E är dubbelt så stort som D. Hur långt är F? Hmm... Det är ju lätt."


     
"Bäst att jag övar lite karisma"


20 min senare


 
Rosy Whelonff: Isabelle, din pappa ringde. Klockan är mycket och han sa att du måste åka hem.
Marty Whelonff: Jag skjutsar dig.

Isabelle: Vad snällt Mr Whelonff, jag ska bara säga hej då till Zo. Ni bor väldigt fint föresten Mr och Mrs Whelonff.
Tack söta du.
 

    
Tiden gick väldigt snabbt! Jag måste åka hem nu.
Ja, det var jättekul att du följde med mig.
Ja, verkligen! Du kommer väl imorrn till mitt pyjamasparty?
Ja, det kommer bli jättekul!
Vi ses då! Hej då Zo. 
Hej då Isabelle.


 

Hej gumman. Vad snabbt du kom hem!
Jag fick skjuts av Mr Whelonff så fort du ringt. Förlåt, jag glömde bort tiden.
Det är okej, snällt att du fick skjuts. Gjorde du dina läxor hos Zo?
Ja det gjorde jag. Det var lättare att göra de tillsammans faktiskt.
Vad bra! Det brukar vara så ibland. Det fick mat i kylen till dig och sen får du göra dig i ordning och sova.

Jadå, jag sätter på mig pyjamasen och tar maten sen. 


    

"Mmm, vad gott med våfflor"

Pappa, skulle du inte läsa godnattsaga?
Jodå Emilia, gå och lägg dig så kommer jag snart.


 
Isabelle, vi ska läsa Raymundos äventyr!
Jag lyssnar lite halvt, jag är jättetrött.
 

 
Det var en gång en pojke som hette Raymundo. Han bodde med sin mamma och pappa i ett litet hus. Raymundo ville alltid hitta på äventyr och bus! Lite som du då Emilia.
Haha ja. Läs mer!

Raymundo hade inga syskon och hans föräldrar jobbade alltid på åkern. Det fanns inga andra barn i byn de bodde i så Raymundo fick alltid leka för sig själv. 
 


"Nu sover båda mina små änglar. Godnatt" 


Nästa dag 


   

Godmorgon pappa.
Godmorgon sömntuta, vad länge du sov!
Ja, det var jätteskönt! Vad kollar du på? 
Matkanalen. 

 

Pappa, handfatet är sönder!

   
Duschen också. Golvet är helt blött!
Ja, jag har ringt en reperatör. Hon kommer snart. 
Men hon får ta och komma INNAN mitt pyjamasparty börjar, du har väl inte glömt att det är ikväll? 
 

Av tstre - 21 juni 2011 19:12


Kolla hur du läser historierna HÄR 



Paul - Grön
Isabelle - Rosa
Emilia - Blå
Övriga - Grå


Tidigare delar: Del 1  


  

- Tjejer, det är mat!
- Kommer


 
"Höstsallad idag igen... Aja alla kändisar äter sallad så det är rätt coolt"


 
- MM, Pappa det här var faktiskt gott! Även om det var sallad.
- Haha, det är bra att ni lär er gilla nyttiga saker också.
- Pappa, när vi får mer pengar måste vi köpa ett nytt coolt skrivbord!


 
- Ett skrivbord!? Nej vi måste ha målarsaker och konst.
- Äsch inget konsttrams, nytt skrivbord som vi kan ställa vår nya coola dator på sen!
- Konst är vackert, du kommer få fyrkantiga ögon av datorn! Det är inte vackert därimot!
- Bråka inte tjejer, vi kommer ha råd med båda två för jag fick kontorsjobbet. Jag tar hand om disken, gå och lek på ert rum så länge.


 
- Scwooom, Kapten Kanin flyger till nästa superviktigt uppdrag!!
- Schy, kan du sluta låta så mycket. Dina lekar är ju bara tråkiga!
- Jag går ut härifrån så får du leka själv Fröken Perfekt.


 

"Hehehe, nu ska Isabelle "Perfekt" Tråksson få... Hon kommer skämmas ihjäl"


 
- Emilia Maria Strand det där såg jag! Utegångsförbud 1 hel vecka.
- Nej snälla pappa! Skolan har ju precis börjat och jag vill inte vara ännu utanför om jag inte kan vara med mina nya kompisar!


 
- Jag vet nog varför du måste busa så mycket så okej då, men då får du borsta tänderna och gå och lägga dig på en gång. 
- Jadå, tack pappa. Godnatt.
- Du med Isabelle, det är stor dag imorgon.
- Okej pappa, god natt.


 
Tjejerna hade redan somnat och nu gick Paul också och la sig. Han somnade ganska snabbt och drömde hela natten om sitt nya jobb...



NÄSTA DAG

 

- Men Emilia, sluta låtsasköra och hoppa på den riktiga bussen, du vet skolbussen, vi måste åka annars kommer vi försent!
- Jag kommer jag kommer... 
- NU
- Jaja, Hej då pappa!
- Lycka till i skolan tjejer! "Oj snart kommer min skjuts till jobbet också, måste skynda!"



-------------------------------------------------------------------------------------------------
Delen var ganska kort men blir så ibland. Del 3 kommer om ett tag så :) inte idag dock.

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards